7 věcí, které bys neměl dělat ihned po probuzení

Henrieta Balázsová / 15. dubna 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: pexels.com

To, jak a čím začneš den, je velmi důležité. Ráno totiž obvykle udává tón pro celý zbytek tvého dne. Pokud ho začneš bez energie a neproduktivně, je vysoce pravděpodobné, že ve stejném duchu se ponese celý tvůj den. Přečti si proto, jakých 7 věcí bys ihned po probuzení dělat nikdy neměl.

# 1: Zazvonění budíku považuj za definitivní, neodkládej ho

Odborníci zabývající se zdravým spánkem upozorňují na to, že odkládání budíku je jednou z nejhorších věcí, kterou můžeme ráno udělat. Samozřejmě, je lákavé neustále ho posouvat o dalších 5 minut, ale tvé tělo se tak „zacyklí“ ve stavu, kdy ani nespí, ale ani není probuzené. Čím déle v tomto stavu setrvá, o to větší únava tě bude po celý den pronásledovat.

# 2: Nezůstávej nehybně v posteli

Když se po zazvonění budíku schoulíš do klubíčka a ještě více se schováš pod vyhřátou peřinu, vstávat se ti bude pravděpodobně velmi těžko. To nejlepší, co můžeš udělat, je ještě v posteli se pořádně protáhnout. Nejnovější studie dokonce dokazují, že pokud to uděláš, po celý den se budeš cítit méně ospalý a méně vystresovaný. Za pokus to tedy stojí, ne?

# 3: Nekontroluj si svůj mobil, zatímco jsi v posteli

Mohl by ses rozrušit ještě dříve, než pořádně otevřeš oči. Pokud by nervozita nebo úzkost byla tou první emocí, kterou ráno pocítíš, tvůj den by pravděpodobně za moc nestál. Věnuj se svým ranním „rituálům“, až potom vezmi do rukou svůj smartphone.

Zdroj: tumblr.com

# 4: Ustel si před odchodem z domu postel

I když ti to možná nedává smysl, dokázalo se, že lidé, kteří si ráno před odchodem z domu ustlali postel, jsou po celý den více produktivní než ti, kteří to neudělali. Za pokus přece nic nedáš.

# 5: Vyhýbej se kávě

I když mnozí z nás si ráno bez vůně kávy nedokážou představit, její pití se ihned po probuzení nedoporučuje. Mezi osmou a devátou hodinou ráno totiž naše tělo produkuje zvýšené množství kortizolu. Káva by však tuto produkci výrazně snížila a důsledkem by byl pokles tvé energie.

# 6: „Nezatemňuj“ si ložnici

Naše vnitřní biologické hodiny jsou velmi citlivé na tmu a na světlo. Pokud máš stažené rolety nebo zatažené závěsy, ranní světlo se do tvé postele nedostane a tvé tělo si tak bude myslet, že by ještě mělo spát. Vpusť proto do svého pokoje ranní paprsky slunce, vstávání se tak pro tebe stane mnohem jednodušší. Pokud vstáváš za tmy, rozsviť si alespoň nějaké slabé světlo.

# 7: Nezanedbej přípravu

Dnes je již prokázáno, že naše schopnost rozhodovat se je denně limitovaná. Snadno se proto může stát, že si ji „přečerpáš“ už ráno při přemýšlení, co si dáš k snídani, co si oblékneš, co si s sebou vezmeš do práce a podobně. Vše si proto připrav ještě před spaním a vzbuď se s příjemným pocitem, že všechno máš na tento den už přichystané.

Zdroj:  brightside.me

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]