0

sdílení

7 návyků, se kterými budeš spát jako nikdy předtím

Martin Halada / 3. listopadu 2016 / Tools a Produktivita

Žijeme v rychlé době s důrazem na výkon a efektivitu. Kvalitní spánek jde často do pozadí a mnozí lidé na něj při rychlém životním tempu zapomínají, ačkoli je to jedna z nejdůležitějších částí našeho života. 

 

Nedostatek spánku způsobuje kromě únavy také poruchy soustředění nebo ztíženou schopnost přemýšlet. Navíc, lidé s nedostatkem spánku si často přestávají uvědomovat, že spánek potřebují. Během spánku se celé naše tělo i mozek zregenerují a připraví na další úspěšný den. Kromě délky spánku je důležitá i kvalita spánku, tedy to, jak si při spánku naše tělo odpočine. Dnes ti přinášíme 7 tipů jak spát kvalitněji.

1. Zapomeň na práci

Práce před spaním ti kvalitu tvého spánku rozhodně nezlepší. To poslední, co chceš v posteli řešit, je e-mail od rozzuřeného šéfa nebo seznam úkolů, které tě čekají na další den. Zbytečně ti to zvýší hladinu stresu a tepovou frekvenci, což ti neumožní usnout. Navíc, při spánku si potřebuje odpočinout zejména náš mozek. Když mozek není zahlcen myšlenkami, odpočine si i naše tělo.Pracovní stav mysli je velmi odlišný od ideálního stavu mysli, který chceš mít v posteli. Po zhasnutí stolní lampičky by tvůj mozek neměl vnímat nic jiného​​než to, jak je tvé tělo uvolněné a jak příjemný je dotek polštáře.

2. Vypni všechny obrazovky

bedroom-boy-hot-man-favim-com-2289600foto: favim.com

Modré záření z našich počítačů či mobilních telefonů našemu tělu připomíná sluneční záření, a proto tělo přestává produkovat hormon spánku, melatonin. To může vést nejen k poruchám spánku, ale i k problémům se zrakem, depresi, či dokonce rakovině. Přestože existují aplikace na regulaci modrého záření, zcela se vyhnout používání mobilního telefonu či počítače před spaním je nejlepší volba. A také :  sociální sítě či různé hry udržují tvůj mozek ve střehu a neumožňují úplné uvolnění. Osvojit si tento zvyk je opravdu těžké, ale v dlouhodobém horizontu přinese sladké ovoce.

3. Zamysli se nad tím, co jsi prožil

Lidská mysl hledá problém, jinak řečeno, hledá to, co je špatně a snaží se to vyřešit. Proto je velmi snadné upadnout do víru negativního myšlení. Pozitivní lidé však vědí jak bojovat s negativitou. Pokud chceš i ty být šťastnější a efektivnější, sepiš si každý den tři věci, za které jsi vděčný, že se staly. Nemusí to být nutně nic velkého, důležité je naučit svou mysl fungovat v tomto režimu. Navíc, když budeš mít každý den takto sepsán, budeš mít mnohem lepší přehled o svém progresu a tvůj život ti bude z dlouhodobého hlediska připadat plnější a smysluplnější. A samozřejmě, když si takto sepíšeš poznatky z uplynulého dne, víš, že to nejdůležitější jsi dostal na papír a že se tím už při usínání opravdu nemusíš zabývat.

4. Uvolni se

Před spánkem potřebuješ vypnout svou mysl a uvolnit tělo. Uvědomit si, že v tom momentě nezáleží na ničem jiném, pouze na ovečkách v našich snech. Meditace je výborný způsob, jak dostat z hlavy všechny nepotřebné myšlenky, zaměřit se na své tělo a uvolnit se.

5. Naplánuj si spánek

OLYMPUS DIGITAL CAMERAfoto: pinterest.com

Spánek musí být tvá priorita. Toto může být problém pro některé workoholiky, ale spánek je vedle vzduchu, vody a jídla jedna z nejdůležitějších věcí v našich životech. Je vhodné chodit spát každý večer ve stejnou dobu. Naše tělo i mysl si tak navyknout, že je čas jít do postele. Při plánování spánku je důležité vědět, kdy potřebuješ vstát, odečíst počet hodin, které strávíš spánkem a výsledek je čas, kdy musíš zalehnout do postele. Jednoduché. Také můžeš zvážit nastavit si budík na čas, kdy půjdeš spát, abys nezůstal vzhůru déle.

6. Udělej si vizi

Další skvělý způsob, jak utišit svou mysl, je dostat všechny své plány na papír. Když máš své cíle sepsané, nemusíš je dále držet v hlavě. A ráno se vzbudíš a přesně víš, co potřebuješ udělat a dosáhnout.

7. Vyhni se alkoholu a tukům

Přestože alkohol ti rozhodně dokáže pomoci s usínáním, vědci zjistili, že ve stavu opojení se nedostáváme do hlubších fází spánku, které slouží k lepší regeneraci organismu. Kvalitu tvého spánku sníží i kofein nebo mastná jídla konzumovaná před spaním.

Zdroj: www. Businessinsider.com , zdroj titulní fotografie: favim.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]