7 denní výzva: Dopřej si 7 denní digitální detox

Henrieta Balázsová / 10. dubna 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: pexels.com

S jarem přichází i období různých detoxů. Co bys řekl na jeden neobvyklý – digitální? Pokud jsi neustále ve stresu, svůj telefon máš v ruce častěji, než by bylo potřeba a máš pocit, že bys bez něj nepřežil ani jeden den, tato 7 denní výzva je určena přesně tobě. Díky ní opět získáš čas na věci, které dělat chceš, ne musíš, a hlavně – konečně si trochu odpočineš. Tak do toho!

Den 1: Stáhni si appku, která ti prozradí, kolik hodin denně používáš svůj smartphone

Na výběr jich máš několik, kromě jiných například Hooked, Checky, RealizD, BreakFree, Unplug či mnoho jiných. Je jen na tobě, kterou si zvolíš. Cílem prvního dne digitálního detoxu je to, abys zjistil, kolik hodin denně svůj telefon používáš (jinými slovy, cílem je, aby ses zhrozil nad časem, který ti tato appka na konci dne ukáže).

Zkus si také v tento den stanovit, jaký čas by byl pro tebe optimálním a přijatelným. Bohužel není možné stanovit nějakou univerzální hodnotu pro všechny, pokud smartphone používáš i na práci, budeš to mít podstatně těžší. Neznamená to však, že to nezvládneš.

Den 2: Když jdeš na procházku nebo si jdeš zasportovat, telefon nech doma

Možná tě hned napadne: „Ale co když se něco stane a já ho budu nutně potřebovat?“ Zamysli se nad tím, kolikrát se něco takového opravdu stalo. Pokud vůbec, asi to nebylo mnohokrát, že? Budeš příjemně překvapen, jak osvobozující je několik hodin u sebe svůj smartphone nemít.

Den 3: Vyjdi si ven s přáteli a dohodněte se, že telefony necháte doma

OK, nebo alespoň v autě. Vrať se se svou partou zpět do kouzelných 90. let a nebavte se se svými smartphony, ale sami mezi sebou. Užij si své přátele živě. Uvidíš, že se skvěle pobavíte i bez Facebooku, Instagramu a Snapchatu.

Zdroj: pexels.com

Den 4: Nepoužívej svůj telefon po 9. hodině večer

S příchodem 21:00 svůj telefon vypni a opět ho zapni až ráno. Žádné neúčelné scrollování nástěnkami sociálních sítí, přečti si raději nějakou dobrou knihu nebo si pusť svůj oblíbený film. Budeš se cítit mnohem lépe.

Den 5: Vypni všechna oznámení

Vypni si oznámení v úplně všech aplikacích. Své schránky a účty si zkontroluj dle potřeby (opět podle toho, na co všechno smartphone využíváš), například 3x za den – ráno, v poledne a večer. Cílem je stále to, abys pozornost svému telefonu věnoval co nejméně.

Den 6: Neber do rukou telefon, když jsi sám

Pamatuješ si na časy, když jsi byl dítě a žádné smartphony neexistovaly? Největší vychytávkou byla později luxusní Nokia 3310, kterou jsi kradl rodičům, aby sis na ní zahrál legendárního hada. V tomto období ti však smartphone čas nekradl a tys měl množství času na to, aby sis vymyslel něco, čím by ses zabavil. Zopakuj si tento pocit a vyhýbej se kontaktu se svým mobilem, když budeš sám. Budeš překvapen, kolik času najednou získáš.

Den 7: Den bez smartphonu

Předešlých 6 dní tě mělo připravit na sedmý, soudný den – den bez tvého smartphonu. Pravděpodobně bude ideální, pokud si tento den naplánuješ na sobotu nebo na neděli. Může to znít strašně, ale uvidíš, že se to dá zvládnout a možná se ti ten osvobozující pocit zalíbí natolik, že si vyhradíš na den bez mobilu každou neděli, nebo alespoň jeden den v měsíci. V každém případě, pokud tento den zvládneš, máš za sebou 7 denní digitální detox. Věříme, že v získaných dobrých zvycích budeš pokračovat i nadále :-)

Zdroj: lifehack.org

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]