0

sdílení

4 zvyky pro smysluplnější život, které si osvojíš do týdne

Henrieta Balázsová / 8. března 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: pexels.com

K tomu, abys pro sebe udělal něco smysluplného, ​​ti stačí několik minut denně. Věnuj tento čas tomu, že se začneš více věnovat některé z níže jmenovaných činností a sám uvidíš, že věci ve tvém životě se začnou hýbat k lepšímu. Osvojení kteréhokoliv z těchto návyků ti přitom nezabere více než jeden týden.

 

# 1: Každý den si vyhraď alespoň 1 hodinu, kdy budeš offline

Přizpůsob si tento čas svým pracovním povinnostem a stanov si ho tak, aby tě v ničem neomezoval. Zbytečně by sis ho například dal na třetí hodinu odpoledne, když bys pak byl celou dobu ve stresu, jestli právě nemusíš řešit něco akutního. Ideální dobou by proto mohl být večer, kdy si závazek být offline alespoň 1 hodinu můžeš prodloužit i na 2 – 3 hodiny. Nezapomínej: žádné telefonáty, žádné SMS, maily či sociální sítě.

# 2: Začni se více věnovat četbě

Zkus si stanovit limit – přečíst minimálně 1 knihu týdně. Pokud se budeš četbě věnovat jen hodinu před spánkem, tato meta by ti neměla dělat problém. Cílem je, aby sis rozšířil své obzory, svou slovní zásobu a udělal něco pro sebe. Pokud chceš spojit příjemné s užitečným, můžeš číst například během svého „offline času“ – rutinu si tak uděláš hned ze dvou návyků současně.

Zdroj: pexels.com

# 3: Jednou týdně si sepiš své největší obavy

Případně i vícekrát, je to jen na tobě. Jde o to, že mnohdy se necháme vytočit i zcela nepodstatnými maličkostmi. To, že si své starosti napíšeš na kus papíru a přečteš si je, ti pomůže podívat se na ně s nadhledem. A pokud jsou tvoje problémy opravdu závažné, „vypsání se“ z nich se stále považuje za jednu z nejúčinnějších forem uvolnění napětí. Takovým způsobem ze sebe můžeš dát ven cokoliv, i to, co bys jinak nikomu neřekl.

# 4: Vyhraď si čas na to, co ti dělá radost

Stanov si, že vedle všech povinností a úkolů si alespoň 2 x týdně něčím uděláš radost. Je jen na tobě, zda si půjdeš zaběhat, koupíš si novou knihu nebo zda navštívíš nějaké místo, na které ses už dávno chtěl podívat. Nejenže své tělo zaplavíš endorfiny, ale dostaneš se i z nepříjemné rutiny, která je největším zabijákem kreativity a nových nápadů.

Zdroj:  iheartintelligence.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]