24 znaků, že jsi dobrý manažer, i když se ti to nezdá

Timotej Vančo / 3. května 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: pexels.com

Jsi něčí šéf nebo manažer? Pak dobře znáš ten vysoký tlak, když máš rychle jednat nebo řídit celou firmu a lidi v ní.

Hledáš tu správnou rovnováhu mezi přirozeným respektem manažera a otevřeností, kterou by přijali tví zaměstnanci? Jak reagují tvoji zaměstnanci na tvůj styl řízení a vedení?

Být dobrým manažerem je rozhodující pro budoucnost tvé firmy nebo startupu – podle posledního průzkumu portálu Business Insider až třetina zaměstnanců opouští své zaměstnání kvůli špatnému manažerovi.

Takže jak mohu já jako manažer firmy zjistit, jestli to dělám správně? Nemohu přece chodit po kanclu a ptát se zaměstnanců a kolegů, zda to dělám dobře – to by vypadalo velmi trapně a slabě.

Zde je seznam několika věcí, které tě jako dobrého manažera charakterizují:

foto: pexels.sk02

Nemáš oblíbence

Hrát hru na oblíbence je dobrá cesta k potopení vztahů v kolektivu. Pokud si tvoji zaměstnanci uvědomí, že tě nemají jak zaujmout svým pracovním nasazením a výsledky, neboť se díváš jen na svou skupinku „vyvolených“, nebude se jim to rozhodně líbit.

Chováš se ke svým zaměstnancům jako k lidským bytostem

Naneštěstí, stále existují manažeři, kteří si myslí, že urážky a zneužívání jsou dobré motivační techniky. Není tomu tak! Pokud si svých zaměstnanců vážíš a oni to vědí, jsi o krok dále před jinými manažery.

Chceš zkoušet nové věci

Dobrý šéf se umí adaptovat a přizpůsobit situaci. Vyjet ze zažitých kolejí a používat nové technologie je pro něj normální. Nejlepší manažeři dávají svým zaměstnancům prostor k seberealizaci a zkoušení nových věcí.

Každému dáváš pocítit odpovědnosti …

Udržení odpovědnosti je velké plus v morálce firmy. Povzbuzuje motivaci a integritu zaměstnanců ve firmě.

… i sobě

Dobrý manažer nenechává vše na ostatních, ale také vezme odpovědnost a maká. Často více než ostatní.

foto: pexels.sk

Ptáš se zdvořile

Nejistý manažeři okřikují a štěkají na ostatní, aby vyjádřili svou sílu a dominanci. Pokud k otázce přidáš zdvořilostní formulku, může se to stát tvým pěkným charakterizujícím zvykem.

Podporuješ své zaměstnance

Manažeři si umí vybudovat výborný vztah se zaměstnanci, pokud jim dávají potřebné uznání a podporu. Samozřejmě nemusíš každého držet za ruku, ale hodit zaměstnance do „rozbouřených vod“ a přihlížet, také není  správné.

Odstraňuješ překážky

Špatný manažeři házejí klacky pod nohy ostatním, aby vynikli oni sami. Ti dobří naopak odstraňují všechno složité a snaží se to dělat pro kolegy co nejlehčí.

Jsi dobrý trenér

Trenéři nesedí na lavičce a nehrají si s prsty. Ale ani neběží na hřiště a nehrají za hráče. Dobrý manažer je jako dobrý trenér. S respektem a úctou se snaží vést své svěřence.

foto: pexels.sk

Zvládáš překvapení

Špatný manažer může zmást své zaměstnance nepřesnými fakty a nepravdivými informacemi. Dobrý manažer je upřímný i v těžkých časech.

Dáváš zpětnou vazbu

Dobří zaměstnanci očekávají konstruktivní kritiku a chtějí se posouvat dále. Dobrý manažer je jen vděčný za takové zaměstnance.

Udržuješ prostředí firmy otevřené a transparentní

Transparentnost dělá lidi šťastnější.

Žádáš o názor druhých

Zaměstnanci se chtějí cítit slyšení. Pochopitelně, na konci dne si odpovědný za poslední a finální rozhodnutí, ale pokud zaměstnanec ví, že jsi jeho návrh zohlednil nebo si svůj názor změnil na základě jeho připomínek, určitě ho to potěší.

Vysvětluješ proč a jak to myslíš

Dobrý manažer neočekává, že mu zaměstnanci čtou myšlenky. Naopak, nastíní přímou a jasnou vizi a nabídne rady a nástroje pro její dosahování.

foto: pexels.sk

Staráš se o řešení

Když jde do tuhého, slabí manažeři hledají někoho, na koho by to všechno svalili. Dobrý manažer hledá řešení problému a odlehčí zaměstnancům.

Staráš se o zvyšování náročnosti

Znudění pracovníci jsou nešťastní pracovníci. Dobrý manažer se stará o to, aby měli stále různé cíle před sebou.

Neorganizuje příliš, a ani jen tak nepřihlíží

Snažíš se držet rovnováhu mezi příliš velkou organizací a příliš velkou svobodou, kdy by zaměstnanci nevěděli, co mají dělat.

Setkáváš se se zaměstnanci

I když sem tam narazíš během přestávky na kolegu, popovídáte si a snažíš se držet přátelskou atmosféru.

foto: pexels.sk

Máš smysl pro humor

Netřeba brát všechno příliš vážně, ale úroveň humoru třeba držet na hranici únosnosti a vhodnosti.

Staráš se o cíle a sny zaměstnanců

Nejlepší manažeři investují do cílů a dalšího vzdělávání svých zaměstnanců.

Nejsi hodný jen proto, abys vypadal dobře

Nejsi hodný proto, že nemáš rád konflikt, to k tomu přirozeně někdy patří. Měl by ses snažit držet balanc mezi respektem vůči svým zaměstnancům a poroučením.

Nasloucháš ostatním

Toto je důvod, proč jsou introverti často dobří manažeři. Pokud dobře naslouchat svým zaměstnancům a snažíš se zohlednit jejich názory, určitě je to bude více motivovat.

foto: pexels.sk

Zajímáš se o životy zaměstnanců

Dobrý manažer se nezajímá pouze o práci a nekomunikuje se zaměstnanci pouze v práci, ale i po ní, přes volno nebo víkendech. Neformální setkání umí výborně posílit kolektiv.

Přizpůsobuješ svůj přístup

Rozdílní zaměstnanci potřebují rozdílný přístup. Někomu vyhovuje to, když jsi milý, a dělá věci hned, jak se mají a jinému to zase třeba vícekrát zopakovat nebo být přísnější. Dobrý manažer je v tomto flexibilní.

Zdroj článku: businessinsider.com

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]