0

sdílení

21 způsobů, jak zůstat fit s minimálním úsilím

Simona Hanzelová / 18. prosince 2016 / Zajímavosti

Snad nikdy se nad sebou nezamýšlíme tak často, jako na přelomu starého a nového roku, kdy si dáváme množství předsevzetí týkajících se zdravého životního stylu. Všichni však velmi dobře víme, že v koloběhu každodenních povinností se naše pevná vůle vytrácí rychleji, než bychom si přáli. Právě proto ti přinášíme 21 skvělých tipů, které udrží fit jak ve fyzické, tak duševní rovině.

 

Nahraď sladkosti ovocem

Závislost na sladkém znají asi mnozí z nás. Cukr je však pro naše tělo škodlivý, proto bychom ho měli v co největší míře omezovat. Co nahradit sladkosti ovocem, které je navíc bohaté na vlákninu?

Nikdy nenakupuj hladový

Určitě to znáš i ty. Jakmile jdeš do obchodu s prázdným žaludkem, koupíš vše, na co ti padne zrak. Také mnohé studie prokázaly, že lidé, kteří se před návštěvou supermarketu najedli, nakupují méně nezdravých produktů.

food-salát-healthy-zeleninazdroj: images.pexels.com

Nauč se vařit

Toto prospěje jak tvému ​​zdraví, tak peněžence. Lidé, kteří si vaří doma, jedí zdravěji, ušetří kopec peněz a jsou sebevědomější.

Pij černou kávu

Káva je oblíbený životabudič většiny pracujících lidí. Některé studie dokonce naznačují, že pití kávy nám prodlužuje život. V zájmu vlastního zdraví se však zkus vyhnout cukru, mléku a dalším dochucovadlům.

Vyměň máslo za avokádovou pomazánku

Vzdej se máslových pomazánek, které obsahují nebezpečná éčka. Dobrým zdrojem zdravých tuků je například takové avokádo, které je bohaté na obsah živin jako je draslík, hořčík, vláknina či vitamíny C a E.

breakfast-supper-lambs-lettuce-cuckooflower-72741zdroj: images.pexels.com

Nahraď bílý chléb celozrnným

Celozrnný chléb obsahuje ve srovnání s tím bílým více vlákniny, která tě nejen zasytí, ale navíc prospívá trávení.

Dodržuj pitný režim

Dospělý člověk by měl denně vypít dva až tři litry tekutin. Vyvaruj se však nezdravým slazeným a alkoholickým nápojům. To nejlepší, co svému tělu můžeš nabídnout, najdeš v obyčejné vodě. Někteří fitness odborníci doporučují pití vody před jídlem jako zaručený způsob hubnutí.

Parkuj co nejdále od tvého cíle (nebo vystup o jednu autobusovou zastávku dříve)

Toto je jednoduchý způsob, jak do svého pohodlného života zahrnout více pohybu. Chůze nejenže spaluje kalorie, ale také snižuje úzkost a posiluje kosti.

Jdi po schodech

Další skvělý způsob, jak spálit nadbytečné kalorie. Tak nebuď líný a zkus občas vyměnit výtah za schody.

pexels-photo-94344zdroj: images.pexels.com

Při čištění zubů stůj na jedné noze

Jde o jednoduchou multitaskingovou činnost, která ti pomůže zlepšit rovnováhu, což je důležité pro tvé zdraví.

Pravidelně si myj ruce

Než jdeš jíst, nezapomeň si umýt ruce. Mytí rukou mýdlem a vodou je zbavuje bakterií.

Natírej se opalovacím krémem

Opalovací krém by měl být samozřejmostí zejména v letních měsících. Nepodceňuj to – je to jeden z nejlepších způsobů, jak předcházet rakovině kůže.

Nezapomínej na sluneční brýle

Sluneční brýle nejsou jen módním doplňkem, ale chrání tvé oči před škodlivým slunečním zářením.

pexels-photo-26890zdroj: images.pexels.com

Kup si květinu

Je tvá kancelář fádní? Možná by sis měl pořídit živý květ. Na základě jedné studie se potvrdilo, že zaměstnanci, kteří mají v kanceláří květiny, se cítí v práci šťastnější.

Hydratuj

Před suchou, šupinatou kůží tě ochrání jen dobrý hydratační krém. Dej si však pozor na to, jaký typ používáš.

Medituj alespoň 30 minut denně

Meditace je skvělá relaxační technika, která pomáhá lépe zvládat stres, zlepšuje paměť a snižuje krevní tlak.

pexels-photo-238105zdroj: images.pexels.com

Přečti si knihu

Kniha je zaručená klasika, která ti umožní trávit čas smysluplně. Jedna studie dokonce zjistila, že lidé, kteří čtou, jsou spokojenější, klidnější a ochotnější než ostatní lidé.

Vždy, když můžeš, vypni si telefon

Každý z nás potřebuje občas úplně vypnout. Právě mobilní telefony se v poslední době staly nejen naším pomocníkem, ale i stresujícím faktorem. Proto kdykoliv máš možnost vypni telefon a užij si pár nerušených chvil.

Každý den jdi spát ve stejnou dobu

Pro naše tělo a zdravý spánek není asi nic horšího než nepravidelný režim. Dbej na to, abys chodil do postele vždy ve stejný čas – a to i přes víkendy.

pexels-photozdroj: images.pexels.com

Přesuň si pracovní stůl k oknu

Jedna studie z roku 2014 zjistila, že lidé, kteří pracovali v kanceláří s okny, byly produktivnější a také v noci lépe spali, než ti, kteří pracovali v kancelářích bez oken.

Socializuj se

Vědci říkají, že nedostatek sociálních kontaktů představuje pro tvé zdraví stejné riziko jako kouření. Pokud chceš tedy žít delší, šťastnější život, neměl bys zapomínat ani na rozvoj mezilidských vztahů.

zdroj článku:  businessinsider.com , zdroj titulní foto: favim.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]