14 nejnebezpečnějších cest světa

Katarína Zelinková / 13. května 2017 / Zajímavosti

zdroj: Anan Charoenkal / Flickr.com/marianne_swienink_havard / Flickr.com

Pro odvážné dobrodruhy tu máme přehled nejnebezpečnějších cest světa. Na těchto fascinujících místech můžeš zažít takové adrenalinové zážitky, jaké ti nikde jinde nenabídnou.

Železniční most Pamban, Indie

Zdroj: Prabhu Shankar / Flickr.com

Most Pamban je konzolový most, který spojuje město Rameswaram na ostrově Pamban s pevninskou Indií. Byl to první a zároveň nejdelší most v Indii, který byl postaven na moři. V roce 1964 ho pro jeho nestabilní konstrukci zničil silný vítr. Proto, pokud v blízkosti mostu přesáhne vítr rychlost 55km / h, všechny vlaky, které mají přes most přejíždět, musí být varovány před potenciálním nebezpečím.

Tren a las Nubes, Argentina

Zdroj: marianne_swienink_havard / Flickr.com

Tento speciální turistický vlak jezdí po trati, která začíná ve výšce 1,5km nad mořem a stoupá až do nadmořské výšky 4,2 km. Vlak během své cesty turisty převeze přes 21 tunelů a 29 mostů. Je přezdívaný také jako „Train to the clouds“ tedy vlak, který vede až k oblakům.

Horská cesta Tianmen, Čína

Zdroj: Anan Charoenkal / Flickr.com

Tato cesta vede až na samý vrchol hory Tianmen, kde se nachází buddhistický chrám. Cesta je dlouhá pouze 11 km a má až 99 zatáček. V některých částech je vzdálenost mezi ostrými zatáčkami menší než 200 metrů, takže řidiči, kteří mají rádi adrenalinové jízdy, budou mít o zábavu postaráno.

Yungas Road, Bolívie

Zdroj: Mark Snape / Flickr.com

Yungas je cesta, která spojuje dvě bolivijská města, La Paz and Coroico. Sestupuje z výšky až 3 3000 metrů nad mořem, přičemž ji tvoří množství smyček a ostrých zatáček. Ročně na této cestě zemře až 300 cestovatelů. V současnosti je doprava na této cestě limitovaná na minimum a nejvíce ji navštěvují odvážní turističtí dobrodruzi.

Dálnice Leh-Manali, Indie

Zdroj: worldfortravel.com

Leh-Manali je nebezpečná dálnice, která prochází přes několik vysokých horských průchodů v nadmořské výšce 4 až 5 km. Počasí v těchto úsecích je extrémně chladné a nestálé a nejbližší civilizace je vzdálena několik desítek kilometrů, takže nic pro slabší povahy. Pro dobrodruhy je to však splněný sen.

Guoliang Tunnel, Čína

Zdroj: m_hkimmel / Flickr.com

Tento tunel vytvořili v roce 1970 obyvatelé vesničky Guoliang vlastnoručně, pouze s použitím ručních nástrojů. Tunel je dlouhý 1,2 kilometru a široký pouze 4 metry, takže řidiči aut si v takových extrémních podmínkách skvěle prověří své řidičské dovednosti.

Dálnice Jamese W. Daltona, Alaska, USA

Zdroj: Kenin Baššára 

Až 175 kilometrů z této dálnice je pokrytých pryskyřicí. V úseku celé dálnice jsou pouze 3 vesnice, 3 čerpací stanice a jen jedno zdravotnické centrum. Místní policie musí pravidelně kontrolovat zásoby, které jsou potřebné pro přežití v drsných aljašských podmínkách, protože tato dálnice patří mezi jednu z nejizolovanějších v USA. Zároveň je známa častými nehodami kamionů a dechberoucím výhledem na polární záři.

Dálnice Karakoram, Pákistán – Čína

Zdroj: Nicolas Monnot / Flickr.com

Tato dálnice, která spojuje Pákistán a Čínu, je považována za nejvýše položenou mezinárodní dálnici. Některé její úseky se nacházejí až ve výši 4 600 metrů. Dálnice je nebezpečná opravdu v každém ročním období, v létě přívalové deště způsobují sesuvy půdy a v zimě je dálnice kompletně uzavřena v důsledku nepříznivých povětrnostních podmínek a vysokého lavinového nebezpečí.

Eyre Highway, Austrálie

Zdroj: Around Oz / Flickr.com 

Tato 1600 kilometrů dlouhá cesta na první pohled nevypadá vůbec nebezpečně, právě naopak, připomíná spíše záběr z romantického filmu. Přesto je jízda na této cestě nebezpečná z jednoduchého důvodu: krajina je vedle této silnice tak monotónní, že řidiči za volantem usínají. Australské úřady potvrzují, že frekvence nehod na této cestě je ve srovnání s běžnými městskými silnicemi velmi vysoká.

Maeklong Railway Market, Thajsko

Zdroj: Rekha Prasad / Flickr.com

Thajsko je země mnoha zvláštností. Jednou z nich je i trh Maeklong, přes který vede železniční trať, která je stále naplno využívána. Před příjezdem vlaku obchodníci všechno zboží, které by vlak mohl srazit jen odsunou, nebo nechají ležet pod úrovní kolejí. Když vlak projede, zboží opět rozloží a trh může pokračovat.

Pouštní cesta Salar de Uyuni, Bolívie

Zdroj: Benjamin Jenks 

Tato cesta, která vede přímo přes bolivijskou poušť, se nachází ve výšce 3,650 metrů nad mořem. Mobilní telefony zde nemají signál a teplota v noci klesá až na -30 °C. I zkušení řidiči mají na takových typech silnic problém správně se zorientovat a neztratit se, proto je důrazně doporučeno, aby se nikdo nevydával na cestu přes tuto dálnici na vlastní pěst.

Passage du Gois, Francie

Zdroj: yvon Haze / Flickr.com

Tato cesta spojuje ostrov Noirmoutier s pevninou Francie. Ačkoliv vypadá téměř pohádkově, během přílivu je zcela zalita vodou a na některých místech dosahuje hloubky až 4 metry. Pro řidiče je tato cesta k dispozici pouze dvakrát denně.

Skippers Canyon, New Zealand

Zdroj: Phillippa / Flickr.com

Přes Skippers kaňon vede tak nebezpečná cesta, že místní autopůjčovny ani neposkytují pojištění pro ty, kteří se na tuto cestu rozhodnou vydat. Neupravený a těžko dostupný terén sice nabízí výhled na působivou nedotčenou přírodu, je však vhodný pouze pro zkušené dobrodruhy.

Trať Nariz del Diablo, Ekvádor

Zdroj: César Pinos Espinoza

Nariz del Diablo je železniční trať, která vede přímo po nebezpečném a členitém terénu And. Tato trať byla součástí rozsáhlého systému železničních tratí, které vedly přes toho pohoří, ale postupně se všechny ostatní tratě přestaly používat. Nariz del Diablo však nadále funguje a je označována za jednu z nejnebezpečnějších železničních tratí na světě.

 

Zdrojový článek: brightside.me

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]