0

sdílení

13 rozdílů mezi úspěšným a neúspěšným člověkem

Majka Bieleschová / 26. října 2016 / Tools a Produktivita

Úspěšní vs. neúspěšní lidé. Zde je 13 hlavních rozdílů mezi nimi.

 

Dave Kerpen je výkonný ředitel společnosti Likeable Local a také autor knihy The Art of People . V roce 2014 dostal od podnikatele Andyho Baileye pohlednici, na níž byly zobrazeny vlastnosti a chování úspěšných a neúspěšných lidí.

00a0d70

Andy Bailey je výkonný ředitel společnosti Petra Coach, která se zabývá byznys poradenstvím. Přestože se oba ředitelé nikdy nesetkali, Kerpen uvedl ve svém příspěvku na LinkedIn, že tato pohlednic na něj měla významný vliv. Podle něj je důležité osvojit si určité postoje a návyky, které každý potřebuje přijmout k tomu, aby se stal úspěšným. Také je důležité přehodnotit si hodnoty ve které věříme a držet se těch správných.

Pohlednice znázorňuje 16 velkých rozdílů mezi úspěšnými a neúspěšnými lidmi. Níže upozorňujeme na 6 rozdílů, které jsme vybrali z našich oblíbených a také sedm dalších, které Kerpen považuje za důležité. Určitě si přečtěte, co odlišuje úspěšné lidi, kteří něco v životě dokázali, od všech těch ostatních.

 

1. Úspěšní lidé mají rádi změny a snadno se jim přizpůsobují, neúspěšní se jich bojí. 

Jedna z nejtěžších věcí, které může člověk v životě udělat, je přijmout změnu. Svět se mění obrovskou rychlostí a neustále se objevují nové technologie. Je důležité, abychom přijali tyto změny a přizpůsobili se jim. Úspěšní lidé to tak dělají. Na druhou stranu neúspěšní lidé mají ze změny strach, popírají ji, nebo se před ní skrývají.

copy

2. Úspěšní lidé mluví o svých idejích, neúspěšní mluví o ostatních lidech. 

Úspěšní lidé sdílejí své myšlenky s ostatními a to je posouvá dál, zatímco neúspěšní lidé pomlouvají druhé, což nedává smysl a zůstávají stát na místě.

prst

3. Úspěšní lidé vždy převezmou odpovědnost ze své chyby a selhání, zatímco neúspěšní za to viní ostatní. 

Skuteční vůdci a podnikatelé zažívají dennodenně pády i vzestupy. Je jedno, jestli je to během jejich soukromého života nebo kariéry. Vždy přijímají odpovědnost za své selhání. Protože obviňování druhých nic nevyřeší. Jen dělá z lidí nepřátelé a vyvolává špatnou atmosféru.

podání

4. Úspěšný člověk vidí za svým úspěchem jiné lidi, neúspěšný se snaží přisvojit si zásluhy ostatních.

Úspěšní lidé a skuteční vůdci se dělí o své úspěchy s ostatními. Mluví o své cestě za úspěchem a snaží se tak motivovat ostatní. Protože jen člověk, který pracuje tvrdě na sobě, může dosáhnout dobrých výsledků a být nejen dobrý parťák v týmu, ale i vynikající lídr.

baseball

5. Úspěšní lidé chtějí, aby i ostatní byli úspěšní, neúspěšní lidé tajně doufají ve vaše selhání.

Pokud pracujete v organizaci, není důležitý úspěch jednotlivce, ale úspěch celé skupiny. A to je také důvod, proč úspěšní lidé podporují ostatní a přejí jim úspěch. Chtějí, aby jejich spolupracovníci pracovali na sobě, uspěli, a tak se posouvali dále ve své kariéře.

book

6. Úspěšní lidé se neustále vzdělávají, neúspěšní sní.

Jediný způsob, jak se posouvat dál v životě je pracovat na sobě a vzdělávat se. To platí nejen v soukromém životě, ale také v pracovním. Díky tomu je člověk flexibilnější, sečtenější a o krok před konkurencí. Pokud jen sníte a nic se sebou neděláte, šance na úspěch vám může snadno zmizet.

7. Úspěšní lidé pomáhají druhým, neúspěšní myslí na sebe.

Nejlepší otázka, jakou můžete položit úspěšnému člověku není „Jak mi můžeš pomoci?“, Ale otázka „Jak ti mohu pomoci? „. Samozřejmě záleží pak na dané osobě, zda tuto nabídku přijme nebo odmítne, ale ochota pomoci se vždy cení. Lidé vás začnou vnímat jinak, jsou vám více nakloněni a pomohou vám, když to budete potřebovat.

jpg1

8. Úspěšní lidé se hodně ptají, neúspěšní lidé se bojí neúspěchu a výsměchu.

Odmítnutí a neúspěch jsou dvě nejčastější obavy, které paralyzují člověka. Lidem často brání v tom, aby se ptali, žádali a dělali to, co opravdu chtějí. Pokud nic neděláme, myslíme si, že nemůžeme selhat. Opak je však pravdou. Když se neptáme a nic neděláme, selháváme. Mnohým podnikatelům se začalo dařit v byznysu díky tomu, že začali být otevřenější ke svým zákazníkům a jejich tržby vzrostly. Chcete-li být tedy úspěšní, musíte překonat strach, přestat být negativní a začít pozitivní a aktivní život.

jpg2

9. Úspěšní lidé se vždy snaží lépe pochopit sami sebe, neúspěšní se nestarají o sebepoznání. 

Podle Kerpena je prvním důležitým krokem při dosahování výsledků v osobním životě, ale i kariérním, pochopení a poznání sebe sama. Když člověk dobře zná sám sebe, může se začít učit to, jak lépe ovlivňovat ostatní lidi. Důležité je pochopení a poznání toho, co člověka ovlivňuje, motivuje, co mu zvedne náladu a také poznání toho, jak nejlépe komunikovat s ostatními. Pokud máte zájem dozvědět se více o sobě, Kerpen doporučuje přečíst si knihu Awareness to Action / The Art of People, kterou napsal Mario Sikora. Najdete tam i Enneagram, ve kterém jsou lidé rozděleni do devíti kategorií. Včetně těch, kteří jsou aktivní, ale také pasivní a nezapojují se do ničeho.

jpg3

10. Úspěšní lidé poslouchají a nikdy nepřestanou naslouchat druhým, neúspěšní lidé zas příliš mnoho vyprávějí.

Kerpen říká, že poslech je jedna z nejpodceňovanějších a zároveň nejdůležitějších dovedností v byznysu, na sociálních médiích a celkově v běžném životě. Je velmi těžké někoho poslouchat, když je člověk plný nápadů, nadšení a jediné co chce, je mluvit o tom a podělit se s tím s ostatními. Ale čím méně mluvíme, tím snadněji přesvědčíme lidi. Ti začnou mít rádi nejen nás, ale také naše nápady. Lidé mají rádi, když je někdo poslouchá a mohou vyjádřit svůj názor. Toto je klíčem k vítězství nejen v byznysu, ale obecně ve všech mezilidských vztazích.

barák

11. Úspěšní lidé jsou zranitelní a transparentní, neúspěšní jsou tajnůstkářští a chrání se před ostatními.

Už od malička člověka učí, že pláč a emoce jsou známkou slabosti. Kerpen říká, že na vlastní kůži zažil sílu, která je v člověku, který je zranitelný. Jako manažer výkonného týmu ve společnosti Likeable Media udělal pokus. Požádal všechny zaměstnance, aby se podělili s ostatními o svou nejtěžší zkušenost v životě. Také měli říci to, co jim tato zkušenost dala, co se z ní naučili. Několik lidí, včetně Kerpena, skončilo své vyprávění se slzami. Nicméně pomohlo jim to a jako skupinu jich to velmi semklo. Vlivní lidé a silné osobnosti dávají najevo silné a upřímné emoce. Protože emoce a zranitelnost spojují lidi na mnohem hlubší úrovni.

jpg4

12. Úspěšní lidé si udržují pozitivní přístup, neúspěšní se příliš často dívají na všechno negativně.

Podle Kerpena je pozitivní postoj velmi nakažlivý, zejména pokud jde o vůdce. Na jisté konferenci, které se zúčastnil, doporučoval jeden z řečníků zúčastněným jak si udržet pozitivní postoj. Např.když se vás někdo zeptá jak se máte, místo slova „dobře“ použijte slovo „fantasticky“. Lidi přitahují pozitivní lidé a když budete pozitivní, kdokoliv, kdo se bude s vámi mluvit, bude chtít být stále ve vaší přítomnosti, bez ohledu na to, zda se cítí špatně nebo dobře. S vámi se bude cítit dobře.

 

13. Úspěšní lidé jsou vděční a laskaví k ostatním, neúspěšní lidé myslí na sebe.

Pokud chcete něčeho dosáhnout ve svým soukromém, ale i kariérním životě, nesmíte zapomínat na to, že s lidmi je třeba zacházet speciálně a chování k nim mile. Není správné všechno získat násilím a budovat si tak kariéru. Kerpen vypráví z vlastní zkušenosti o tom, jak po důležitém obchodním setkání s investorem mu jako poděkování poslal bonsai.

Chtěl se mu tak odvděčit za čas, který mu věnoval. Ještě předtím, než bonsai dorazila k investorovi, ten se rozhodl neinvestovat do Kerpenovho podnikání. Jakmile však bonsai dorazila, investor představil Kerpenovi jiný druh investice, která by mu mohla pomoci v jeho byznysu. Skončilo to samozřejmě dobře a to jen díky speciálnímu a milému chování.

bonsai

Zdroj: businessinsider.com , zdroj fotografií: businessinsider.com, titulní fotografie: favim.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]