0

sdílení

100 denní výzva – 60 kroků, které změní tvůj život k lepšímu

Henrieta Balázsová / 15. října 2016 / Tools a Produktivita

Pokud chceš něco změnit, nejdůležitější je začít. Během následujících 100 dní se řiď těmito 60 kroky. Po 100 dnech vyhodnoť, zda jsi úspěšnější, klidnější, šťastnější a vyrovnanější. Jdeš do toho?

 

Úklid

  1. Zbav se věcí, které již nevyužiješ. V rámci třídění věcí si v nich udělej pořádek – uspořádej si důležité dokumenty, knihy apod.
  2. Začni se řídit pravidlem, že vše po použití vrátíš zpět na své místo.
  3. Sepiš si seznam věcí, které v domácnosti plánuješ udělat už déle (např. vymalování pokoje, výměna žárovky) a udělej je.

Štěstí

  1. Každý den si na papír napiš minimálně 5 věcí, za které si ve svém životě vděčný.
  2. Napiš si seznam 20 malých, snadno zrealizovatelných cílů a během následujících 100 dní je všechny splň (např. zajít do nové kavárny, někoho navštívit, uvařit nějaké jídlo …)
  3. Začni si vést deník, do kterého si budeš zapisovat své pocity – co tě potěšilo, proč jsi měl negativní pocity, co se ti podařilo a nepodařilo …
  4. Alespoň jednou denně se pořádně zasměj.
sbc_002Zdroj: anthonygeorgis.com
Seberozvoj
  1. Vyber si nějakou náročnou knihu z oblasti, která tě zajímá, a přečti ji.
  2. Každý den se nauč něco nového (cizí slovo, výraz v cizím jazyce, nový postup …)
  3. Během následujících 100 dní sniž stěžování si na nejnižší možnou míru. Negativní myšlenky vedou k negativním výsledkům.
  4. Vyhlas válku odkládání budíku na později. Vstaň hned, jak zazvoní, otevři okno a trochu se rozhýbej.
  5. Každé ráno věnuj pár minut tomu, že napíšeš na papír myšlenky, se kterými vstáváš. Aby ses pozitivně naladil, napiš si, načež se dnes těšíš.
  6. Soustřeď se na to, čeho chceš dosáhnout a jakou osobou se chceš stát.

Peníze

  1. Udělej si během těchto 100 dnů přesný rozpočet. Zaznamenej všechny své příjmy a výdaje, i ty nejmenší. Budeš příjemně překvapen, jaký přehled tím získáš.
  2. Najdi si na internetu 10 finančních rad, které ti budou vyhovovat a řiď se jimi (např. chodit na nákupy s omezenou hotovostí).
  3. Pokud platíš hotovostí a ne kartou, ze zbytků v mincích si vždy něco odlož stranou. Uvidíš, jaká pěkná částka se ti za 100 dnů nasbírá.
  4. Nekupuj si nic, co není opravdu nutné. Šetři.
  5. Rozhlédni se po možnosti dodatečného příjmu. Je několik možností přivýdělku prací z domova..
http-rebloggy-com-post-love-life-fashion-hippie-hipster-vintage-boho-indie-fun-money-travel-peace-world-95671306105-ml9ehb7gdywgfczcj60j7yqr1bpgh8ik2bvlb6tiw4Zdroj: redwigwam.com

Časový management

  1. Začni využívat to-do listy.
  2. Aby bylo tvé plánování úspěšné, zjisti a zapiš si, kolik ti jednotlivé činnosti trvají.
  3. Zredukuj činnosti, které ti nic nepřinášejí na minimum.
  4. Identifikuj své největších požírače času a co nejvíce je zredukuj (např. Facebook, TV apod.)
  5. Řekni rázně ne multitaskingu. Vždy se soustřeď jen na jednu důležitou věc a do další se pusť, až když ji dokončíš.
  6. Každý večer si naplánuj svůj následující den.
  7. Jako první činnost dne si naplánuj vždy tu nejnáročnější a nejhorší. Zbav se jí co nejdříve.
  8. Každých 7 dní si v deníku odpověz na následující otázky: Čeho jsem dosáhl? Co mi nevyšlo? V čem jsem se zachoval správně?
  9. Jako poslední pracovní činnost si každý den naplánuj úklid svého pracovního stolu. Ráno se tak budeš moci pustit do práce s mnohem příjemnějším pocitem.
  10. Sepiš si seznam svých slibů a závazků. Červeným perem vyškrtni všechno, co ti buď nedělá radost, nebo tě nepřivádí blíže k tvým cílům.
  11. Před začátkem každé nové úlohy se zeptej sám sebe, nakolik je pro tebe důležitá. Odpovědi přizpůsob čas, který jí věnuješ.
enterpreneurZdroj: enterpreneur.com

Zdraví

  1. Pokud každý den zredukuješ příjem kalorií jen o 175 kcal, za 100 dní shodíš 2,5 kg.
  2. Do svého jídelníčku zařaď na každý den zeleninu.
  3. Minimálně 1x denně si dopřej nějaké ovoce.
  4. Začni používat zdravé alternativy zdraví škodlivých potravin.
  5. Pokud potřebuješ pár kilo shodit, použij trik jedení z menších talířů. Menší talíř se zdá být plným i při menším množství potravy.
  6. Pokud máš rád džusy, pij jen ty 100 %.
  7. Nepij žádné slazené nápoje, nejzdravější je neochucená voda.
  8. Napiš si seznam 10 zdravých a chutných snídaní a střídej je.
  9. Napiš si seznam 20 lehkých a zdravých jídel, která můžeš konzumovat na oběd a na večeři. Každý den si z tohoto seznamu dopřej něco jiného.
  10. Vytvoř si seznam 10 lehkých snacků.
  11. Vždy ke konci týdne si udělej jídelníček na další týden.
  12. Veď si deník konzumovaných jídel, pomůže ti to ovládat své chutě.
  13. Každý den věnuj minimálně 20 minut nějaké pohybové aktivitě.
  14. Každý den se pokus atakovat doporučenou hranici 10 000 kroků.
  15. Monitoruj svou váhu na týdenní bázi.
  16. Každou hodinu vypij sklenici vody. Existují už i appky, které tě na to upozorní.
  17. Každý den věnuj několik minut modlitbě či meditaci.
slide_345531_3617171_freeZdroj: huffingtonpost.com

Vztahy

  1. Každý den si napiš jednu dobrou vlastnost svého partnera.
  2. Zaznamenávej svých 100 dní fotkami. Daruj je i lidem, kteří na nich jsou.
  3. Nezapomínej na slova jako mám tě rád, miluji tě, děkuji, že jsi, potřebuji tě … A promiň. Každý den také někomu věnuj alespoň jedno objetí.
  4. Zaměř se na hledání nových lidí.
  5. Pokud tě někdo rozzlobí, nereaguj hned. Dopřej si čas na vychladnutí.
  6. Hledej lidi, se kterými jsi už dávno nebyl v kontaktu a chybí ti.
  7. Nesuď druhé.
  8. Každý den udělej alespoň jeden dobrý skutek. Můžeš např. přispět do nějakého sdružení, pomoci v útulku enbo zaplatit někomu za tebou kávu.
  9. Nešetři chválou a pochval každého, kdo si to zaslouží.
  10. Buď dobrým posluchačem. Pokud je to tvým zlozvykem skákat druhým do řeči, snaž se to omezit.
  11. V každém člověku se snaž najít něco dobrého.
  12. S nikým se nesrovnávej.
  13. V činech druhých lidí hledej jejich dobré úmysly.
  14. Vše dělej na 100%, nejlépe, jak umíš a věř, že to tak dělají i druzí.
141020-hipstersfood-stockZdroj: usnews.com
Zdroj: treat-depression.com , zdroj titulní fotografie: blog.oxforddictionaries.com
Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]