10 dovedností, které musíš mít, aby ses stal skvělým řečníkem

Henrieta Balázsová / 15. března 2017 / Tools a Produktivita

zdroj: commons.wikimedia.org

Správná komunikace je klíčem k úspěchu v jakékoliv oblasti života. Pokud ji zvládneš, pomůže ti pokročit nejen v práci, ale i v soukromí. Pokud tedy chceš být v oblasti komunikace opravdu profíkem, přečti si, co by tvému ​​projevu nemělo chybět.

# 1: Sebedůvěra

Všichni velcí řečníci si prostě věří. Nešetři proto zdravou sebedůvěrou, pokud budeš důvěřovat sám sobě, budou ti důvěřovat i jiní.

# 2: Upřímnost

Tvůj projev nebude nikdy působit přesvědčivě, když mu nebudeš věřit ty sám. Pokud s něčím nejsi spokojený a nevěříš tomu, je velmi malá pravděpodobnost, že to prodáš někomu jinému. Mnozí lidé totiž mají schopnost neupřímnost a snahu o lež vycítit.

# 3: Kompromis

Každý dobrý řečník ví, že jeho názor není jediným na světě. Snaž se proto se svým komunikačním partnerem vždy najít nějaký kompromis, který by byl výhodným pro obě strany.

# 4: Odvaha

Neboj se mluvit o svých pocitech. Nedokáže to každý, protože ne vždy se setkáš se souhlasem, ale lidé, kteří zato stojí, tvou upřímnost ocení.

# 5: Načasování

Své reakce a odpovědi si načasuj, jak nejlépe umíš. Při plynulé komunikaci je dlouhé a tiché přemýšlení dost nevhodné, ale ještě horší je skákání do řeči.

Zdroj: pixabay.com

# 6: Respekt

Vždy měj ke svým komunikačním partnerům respekt, bez ohledu na to, zda sdílejí stejné názory jako ty, nebo ne.

# 7: Vysvětlování

Pokud ti někdo klade otázky, ochotně odpověz. Samozřejmě to platí i naopak – pokud ti je cokoli nejasné, ptej se. Jen tím potvrdíš svůj zájem.

# 8: Pozitivnost

Vždy se snaž, aby tvůj projev působil pozitivně. Vyvaruj se tedy zvyšování hlasu, příliš ráznému tónu, nebo napjatému výrazu obličeje.

# 9: Plynulost

Odstraň ze své komunikace veškerou komunikační vatu. Jsou jí všechny „zvuky“, kterými si pomáháš hledat ta správná slova, jako například hmm, eeeh, mmm, nooo a podobně.

# 10: Příběhy

Pokud chceš zaujmout širší publikum, právě příběhy jsou tím zázračným prostředkem, který to téměř vždy dokáže. Musíš samozřejmě vždy zvolit nějaký vhodný, v závislosti na události a složení publika, které tě poslouchá.

Zdroj:  lifeadvancer.com

Přidat komentář (0)
[display_facebook_embed_rotate]